
Kalender
Föreläsningar och webinarier
Aktuella evenemang
Här hittar du och kan anmäla dig till alla aktuella föreläsningar och webinarier.
- 03WedMarIntroduktion till hur ni kan arbeta med att "Skapa trygghet med RUS" (2)/WebinarMar 03, 6:30 PM – 7:10 PMWebinarMed RUS (RelationsUtvecklingsSchemat), som är en observations modell kan ni få syn på er undervisning och hur barnen i er barngrupp är trygga. När ni använder RUS skapar ni en samsyn och utvecklar era metoder för ert fortsatta arbete.
- 09TueMarAtt börja i förskolan, föreläsning om introduktion och inskolning (Live digital föreläsning)/WebinarMar 09, 6:30 PM – 8:00 PMWebinarIntroduktionen i förskolan är starten på en förhoppningsvis lång relationen mellan barn vårdnadshavare och pedagoger. För att barnen ska börja utveckla trygga relationer med en pedagog och kunna säga hejdå till sina vårdnadshavare vid en lämning behöver pedagogerna ha ett medvetet arbetssätt under
- 17WedMarSkapa trygghet med RUS (Digital föreläsning)/WebinarMar 17, 6:30 PM – 10:30 PMWebinarI den här föreläsningen berättar vi hur du och ditt arbetslag skapar förutsättningar för att barnen ska bli trygga, hur ni kan arbeta med modellen och vilka vinster det får för ert arbete. Vi går igenom de fyra områden, pedagogerna, miljön, barngruppen och språket där vi ser tryggheten utvecklas. U
- 22MonMarBarnkonventionen i praktiken (Digital föreläsning)/WebinarMar 22, 6:30 PM – 10:30 PMWebinarI denna föreläsning berättar vi hur ni som pedagoger kan koppla ert arbete till artiklarna i barnkonventionen, ger tips på konkreta arbetssätt och hur ni ger barn kunskap om sina rättigheter i sin vardag på förskolan.
- 12MonAprAtt börja i förskolan, föreläsning om introduktion och inskolning (Live digital föreläsning) (1)/WebinarApr 12, 6:30 PM – 10:30 PMWebinarIntroduktionen i förskolan är starten på en förhoppningsvis lång relationen mellan barn vårdnadshavare och pedagoger. För att barnen ska börja utveckla trygga relationer med en pedagog och kunna säga hejdå till sina vårdnadshavare vid en lämning behöver pedagogerna ha ett medvetet arbetssätt under